JP Aerodrom Bihać odlučno demantuje navedene tvrdnje sljedećim činjenicama i konstatacijama

Postovani,

vezano za objavljeni tekst za duljinu poletno sletne staze (PSS) i korištenjem određenih tipova aviona izrečene su netačne informacije sa strane samoprozvanog avioanalitičara. Dakle na objavljen članak citirano – preneseno ,, I uprava aerodroma je uvjerena da će na 1.800 metara letjeti Airbusom.Gospodo za polijetanje A319 treba 1.850 metara, za A320 treba 2.100 metara. Još je smješnije da su pritom objasnili da obitelj A320 ima dolet od 1.500 km. Gospodo A320 porodica ima dole od 5.900 do 7.400 km. Malo ste fulali”, napisao je Šćuric. “Ono što je groteskno smiješno je da planiraju imati prve godine već 2027. godine Kako da ne. Aerodrom se napravi taj čas. Za dvije godine sve je gotovo. Gotovo kad se radi greenfield”, zaključio je Šćuric.

Radi istinitog informiranja javnosti JP Aerodrom Bihać odlučno demantuje navedene tvrdnje sljedećim činjenicama i konstatacijama:

Kao prvo, kada je u pitanju projektovanje ovakvih građevina moraju se postovati avio standardi ( ICAO, EASA) kao i domaća regulativa što je i učinjeno te na kraju prihvaćeno od strane Državne agencije za civilno zrakoplovstvo BiH (BHDCA) i Agencije za pružanje usluga u zračnom saobraćaju BiH (BHANSA).

Za odredivanje dužine poletno sletne staze kao i odredivanje referentnog aviona postoje normativi koji se ogledaju u laznim parametrima i to: Tehničke karakteristike referentnog zrakoplova,  Referentna temperatura aerodroma – ART / Airport fereferce temperature /,  Uzdužni nagib PSS-a, Nadmorska visina i Temperatura u standardnoj atmosferi.

Uzimajući navedene parametre, prihvaćen je referentni avion IRBUS A220 -100 gdje je p rilikom proračuna dobivena potrebna dužina PSS-a za polijetanje od 1507 – 1760 (m), ovisno o meteo uvjetima, geografskom položaju, od MTOW sa određenom težinom om goriva . Količina goriva u spremniku je dovoljna za dolet zrakoplova daleko veća od ciljanog opslužnog područja u radijusu od 1300 km. Imajući u vidu da je naše opslužno područje u okviru radijusa od 1300 km (zracne linije) , dolet zrakoplova pokriva daleko više od ciljnih destinacija, uključujući i potrebu do alternativnog aerodroma. Maksimalni broj putnika za model A 220-100 je 120 mjesta. . Doseg zrakoplova je, prema priloženom nomografu, za MTOW prosječno oko 2000 – 3000 NM (3640 km – 5460 km).

Airbus A220

A220 čine zrakoplove nove generacije, u isto vrijeme s u ekološki prihvatljivi i to su zrakoplovi nove generacije koji mijenjaju iskustvo letenja ovim uskotrupnim zrakoplovom. Inovativni dizajn stvara prostranu kabinu s izdašnim osobnim prostorom i širokim sjedalima, savršenim za opuštanje na duljim letovima. A220 uvodi nova pravila za regionalne zrakoplove. Njegov impresivni raspon od 3450 nm parira većem uskotrupnom zrakoplovu, otvarajući svijet mogućnosti. Ove jedinstvene prednosti omogućuju dodatne prilike u poslovanju uz postupno širenje mreže letova uz veću energetsku učinkovitost i manju potrošnju goriva. To znači besprijekorne prilagodbe rasporeda, osjetljivost na fluktuacije potražnje i slobodu istraživanja novih ruta.

Ovaj najučinkovitiji mali uskorupni zrakoplov, proizvodi se u dvije verzije A220-100 i A220-300, idealan je dopuna obitelji A320. Njegov inovativni dizajn i tehnologija nude prvorazredno iskustvo putnicima. Putnički zrakoplov A220 rezultat je inovativnog dizajna i jedini zrakoplov posebno projektiran za tržišni segment koji uključuje putničke zrakoplove od 100 do 150 sjedala pritom nudeći do 1100 nm (2000 km) u eći dolet . A220 daje prednost udobnosti putnika s najvećim sjedalima u svojoj klasi. Također nudi obilje prirodnog svjetla i zapanjujući pogled kroz svoje velike prozore. Dodatno, pruža izdašnih 20% više prostora za odlaganje iznad glave, osiguravajući udobno putovanje za sve putnike.

A220 poznat je po svom tihom radu što putnicima čini iskustvo letenja ugodnijim. Objedinjujući najsuvremenije aerodinamičke značajke, napredne materijale i najnoviju generaciju tehnologije i motora, A220 je savršene veličine s dometom do 3450 nm (6390 km). Prema podacima proizvođača A220 emitira 50 ( % ) manje vanjske buke, troši do 25 ( % ) goriva manje / emitira ugljičnog dioksida (CO2) izmjereno po putničkom sjedalu u usporedbi s putničkim zrakoplovima prethodne generacije , .A220 vodeći su zrakoplovi u svojoj klasi po učinkovitosti goriva i smanjenju buke. Zbog toga je A220 savršen tip zrakoplova za urbanizirane prostore i zajednice osjetljive na buku. Najviše vremena motori smanjuju buku u zraku i na zemlji, čineći A220 najtišim zrakoplovom u svojoj klasi. Ovi motori emitiraju 50 ( % ) manje vanjske buke i troše 25 ( % ) manje goriva čime znatno smanjuju negativan utjecaj na okoliš.Vodeće aviokompanje planiraju uvesti u svoju flotu ova tip aviona a neke su već i uvele.

Stoga naprijed navedene tvrdnje, samoprozvanog avioanalitičara  odbacujemo kao neistinite, netačne i vrlo tendenciozne , usmjerene na narušavanje ugleda i diskreditiranje projekta izgradnje međunarodnog aerodroma Bihać kao i JP Aerodrom Bihać, Grada Bihaća , USK, FBiH i države BiH .

Pozivajući se na Kodeks za štampu BiH, te potrebu objektivnog i istinitog informiranja javnosti, molimo da sadržaj ove demantije objavite n a vasem portalu , s razlogom više, jer cijenimo da je do objavljenih podataka došlo suprotno Kodeksu, te da su zlonamjerno interpretirani .

Prati i na Facebooku